keskiviikko 22. huhtikuuta 2015

Kukituksia

Onhan tästäkin jo aikaa, mutta..
Eräänä iltana iski inspiraatio kukkamultien vaihtoon!
Johan nuo kukka parkani kituivatkin toista (vai liekö jo kolmatta) vuotta samoissa mullissa.. Ihme etteivät olleet vielä totaalisen kuolleita ;)

Samalla jaoin anopinkieleni kahtia ja istutin uudelleen lasipurkkeihin:




Tämä onkin niitä harvoja kasveja jotka suostuvat elämään samassa taloudessa allekirjoittaneen kanssa. Toinen turvallinen valinta on ollut palmuvehka. Se on kestänyt seuraani jo kuusi vuotta ja jopa kasvanut niin paljon, että olen saanut siitä kolme kasvia itselleni ja lahjoittanut yhden uuteen kotiin äidilleni :)


Kaksi rahapuuta sen sijaan olen kuolettanut lyhyen ajan sisään, vaikka niiden väitettiin kestävän kohtuun kovaa kohtelua. Kesäkukkaset taas eivät siedä seuraani ollenkaan (joka ei tietenkään johdu siitä etten muista kastella niitä). Minua ei siis kannata pyytää kastelemaan kukkia reissun ajaksi :D

Löytyykö teiltä jotain luotto kasveja?

4 kommenttia:

Niina Kemell kirjoitti...

Sinähän kuulostat olevan melkein yhtä hyvä kukanhoitaja kun minäkin :D mut nyt on kyllä historiankirjat menny sekaisin kun oon saanut ystävänpäivästä asti pidettyä orkidean hengissä ja se kukkiikin vielä :)

Karpalomehu kirjoitti...

Hah, onneksi en siis ole ainoa kasvien tuhoaja :)

Vinttikissa kirjoitti...

Kuulostaa tutulta :). Minullakin hengissä samat kasvit! Lisäksi yksi hyvä vaihtoehto on kultaköynnös, yllättävän sitkeä jopa mun käsittelyssä. Ja muratti. Rahapuut ei kyllä paria viikkoa kauemmin kestä..

Karpalomehu kirjoitti...

Kultaköynnöksen hankkimista olen silloin tälläöin harkinnut, mutten ole vielä uskaltanut.. jospa nyt rohkaistuisin ja katsoisin kuinka sille käy :D